Marknadsundersökning
Kort och gott är det en undersökning av marknaden. Den kan vara till stor hjälp inför lansering eller produktsläpp för att veta när det är som bäst läge på marknaden.
Så gör vi en marknadsundersökning
Hur en marknadsundersökning går till beror på vad undersökning görs i för syfte. Det kan vara allt från att kartlägga och analysera marknaden till att göra enkäter med folk.
Så tänker konsumenterna
En marknadsundersökning är ett sätt för företag och organisationer att få in information om en specifik marknadssituation eller målgrupp.
Den kan också tala om hur konsumenterna tänker vilket kan vara oerhört värdefullt vid exempelvis ett produktsläpp och hur man då kan möta konsumenternas behov.
Optimera era tjänster
I en marknadsundersökning samlas data och information in för att sedan kunna analyseras och ge insikter kring marknaden. Med informationen kan ni som företag sedan optimera era tjänster och produkter för att landa i bästa läge på marknaden.
Vad kostar en marknadsundersökning?
Vi skickar gärna ut en offertförfrågan. Tryck på knappen nedan och fyll i dina uppgifter så återkommer vi.
Liknande undersökningar
Ett viktigt redskap i varumärkesarbetet. Ger svar på bland annat åsikter och attityd samt vilken kännedom som finns kring varumärket och hur det står sig mot konkurrenter.
Vår vanligaste form av undersökning. Ger ovärderlig information om era kunders förväntningar, behov och tillfredsställelse kring företagets tjänster och produkter.
Skapar god kännedom kring personalen och hur de tycker och tänker om arbetsplatsen. Kan också ge nya tankar och idéer på utveckling.