Varumärkesundersökning
Vill du veta hur ert varumärke står sig gentemot andra? Då är det en varumärkesundersökning du ska göra. Här får du svaren på vad kunder och konsumenter tycker och tänker om ert varumärke.
Så gör vi en varumärkesundersökning
Här finns det många tillvägagångssätt och ingen varumärkesundersökning är den andra lik. Undersökningen kan ske genom exempelvis enkäter, intervjuer och analyser.
Ger insikter om varumärket
En varumärkesundersökning, eller varumärkesanalys som det också kallas, analyserar vad som får kunder att välja vissa varumärken framför andra. Det kan också ge insikter i vad som är viktigt för folk när de väljer sina varumärken.
Redskap i varumärkesbyggandet
En varumärkesundersökning är ett viktigt redskap i varumärkesbyggandet. Det ger svar på hur folk uppfattar varumärket, varför de väljer alternativt väljer bort det och vad som associeras med varumärket.
Vad kostar en varumärkesundersökning?
Vi skickar gärna ut en offertförfrågan. Tryck på knappen nedan och fyll i dina uppgifter så återkommer vi.
Liknande undersökningar
Vår vanligaste form av undersökning. Ger ovärderlig information om era kunders förväntningar, behov och tillfredsställelse kring företagets tjänster och produkter.
Skapar god kännedom kring personalen och hur de tycker och tänker om arbetsplatsen. Kan också ge nya tankar och idéer på utveckling.
Tar exempelvis reda på när, var och hur en produkt eller tjänst ska lanseras för att kunna få bästa möjliga genomslagskraft.